2024-03-29 02:28:12

فروش برخی گوشی‌های قدیمی سامسونگ در امریکا ممنوع شد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

لوسی کوه، قاضی رسیدگی به مناقشات پتنتی بین سامسونگ و اپل، دستور داده است تا فروش برخی از گوشی‌های هوشمند سامسونگ ممنوع شود. گوشی‌هایی که از این پس فروش‌ آن‌ها در بازار امریکا ممنوع شده، شامل گلکسی نکسوس، گلکسی نوت، گلکسی نوت ۲، گلکسی اس ۲، گلکسی اس ۲ اسکایراکت و گلکسی اس ۳ که همگی قبل از سال ۲۰۱۲ عرضه شده بودند.

در واقع این ممنوعیت خسارت خاصی را به سامسونگ وارد نمی‌کند چراکه این گوشی‌ها در حال حاضر چندان فروشی ندارند و بسیاری از آن‌ها اصلا در بازار یافت نمی‌شوند.

قاضی دادگاه سال گذشته نیز قبول کرد که چند گوشی اندرویدی سامسونگ حداقل دو پتنت از پتنت‌های تصحیح کلمات، باز کردن قفل گوشی با کشیدن انگشت روی صفحه از یک سمت به سمت دیگر و لینک‌های سریع را نقض کرده‌اند. دادگاه سامسونگ را ۱۱۹.۶ میلیون دلار جریمه کرد؛ اما اپل موفق نشد تا قاضی را راضی کند تا فروش این محصولات در بازار امریکا را ممنوع کند.

اگر مروری روی مناقشات پتنتی بین اپل و سامسونگ طی چند سال اخیر داشته باشیم، متوجه می‌شویم که هرچند اپل در اکثر موارد پیروز بوده، اما عموما موفق نشده است تا محصولات کلیدی سامسونگ که بیشترین درآمد را برای این شرکت در بازار امریکا به همراه دارند، متوقف کند.

امروز چندین شرکت بزرگ فعال در حوزه‌ی تکنولوژی از سامسونگ حمایت کردند و از دیوان عالی ایالات متحده‌ی امریکا خواستند تا در قانون پتنت‌ها تجدید نظر شود تا با دنیای امروز هماهنگ‌تر شود. گوشی‌های هوشمندِ امروزی، حدود ۲۵۰٫۰۰۰ پتنت را در خود جای داده‌اند.

پتنت سندي است كه توصيف كنندة يك اختراع بوده و براساس درخواست متقاضي به وسيلة يك ادارة دولتي يا توسط يك ادارة منطقه اي به نيابت از چند كشور صادر مي شود و حمايت قانوني و اختيار بهره برداري (توليد، استفاده، فروش و صادرات) يك اختراع را به صاحب آن در محدوة زماني خاصي (عمدتاً 20 سال) اعطا مي نمايد. همچنين بايد توجه نمود كه پتنت مجوز توليد محصول اختراعي نيست بلكه تنها ديگران را از توليد آن باز مي دارد.

 

شرايط پتنت شدن يك اختراع (Patentability) چيست؟

–         جديد بودن(Novelty)

–         كاربرد صنعتي داشتن (Industrial applicability)

–         گام ابتكاري (Inventive step)

–         افشاء اختراع (Disclosure of Invention)

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید