2024-03-28 08:50:10

بیت کوین، تنها راه حل خلاصی از باج افزار جدید Wanacrypto

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

 باج افزار جدید این روزهای دنیای الکترونیک که به سیستم های بهداشتی و درمانی، دانشگاهی و ارتباطی سراسر دنیا حمله کرده قربانیان بیشماری را در دنیا مورد حمله قرار داده است.

نام این باج افزار جدید wanacrypto است و بر اساس گزارش های یک شرکت تولیدکننده نرم افزار؛ بیش از 59 هزار حمله در 99 کشور اعلام شده است، کشورهایی از جمله روسیه و اوکراین جزء اولین قربانیان این باج افزار خطرناک بوده اند. اخیرا کشور چین و انگلستان هم از آلوده شدن سیستم های مدارس و دانشگاه های خود به این باج افزار خبر داده اند.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حسابداری و نرم افزار حقوق و دستمزد

تصویری از باج افزار جدید wanacrypto

باج افزار (Ransomwares) یک نوع از بدافزارها به شمار می آید که با رمزنگاری فایل های سیستم قربانی، وی را مجبور به پرداخت هزینه های گزاف می کند و تنها در صورتی که مبلغ درخواستی را پرداخت کنید میتوانید به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید.

گاها گزارش هایی مبنی بر عدم بازیابی اطلاعات ضمن پرداخت هزینه نیز مشاهده شده است. به دلیل وجود فناوری بسیار پیشرفته باج افزار امکان بازیابی اطلاعات وجود ندارد و یا کار بسیار دشواری است و در حال حاضر تنها راه رسیدن به اطلاعات، پرداخت هزینه درخواستی می باشد.

باج افزار جدید wanacrypto در ازای بازیابی اطلاعات قربانی خود مبلغی در حدود 300 دلار با واحد پولی بیت کوین درخواست کرده است و پاک شدن اطلاعات در صورت عدم پرداخت هزینه را به قربانیان خود هشدار داده است.

باید مطالعه کنید: نرم افزار انبار و نرم افزار CRM و نرم افزار تولیدی

درخواست 330دلار با واحد پولی بیت کوین توسط باج افزار از قربانی خود

 باج افزار چگونه به سیستم قربانی نفوذ می کند؟

از شایع ترین روش های نفوذ باج افزار به سیستم قربانی استفاده از مهندسی اجتماعی است. در این روش هکر با فریب دادن قربانی به سادگی باج افزار را وارد سیستم کامپیوتری میکند و به سرعت اطلاعات شما را رمزنگاری کرده و دسترسی به اطلاعات را از شما می گیرد و تنها در صورت پرداخت هزینه اطلاعات را به شما باز میگرداند.

به عنوان مثال باز کردن یک ایمیل آلوده و یا کلیک بر روی فایل های ناشناس آلوده ای با پسوند docx ، .pptx. به راحتی راه نفوذ به سیستم قربانی را باز کرده و اطلاعات را قفل می کند.

خبرها حاکی از نفوذ این باج افزار جدید به کشور ایران هم رسیده است و مقامات کشورهای قربانی همچنان در پی یافتن روشی برای حل این مشکل هستند.

 مطالعه پیشنهادی: نرم افزار شرکتی و نرم افزار پخش مویرگی

روش های جلوگیری از نفوذ باج افزار جدید wanacrypto چیست؟

اطلاعات مالی از جمله اطلاعات مهمی هستند که نگهداری از آنها از حملات مخرب کار بسیار مهمی است که دارندگان نرم افزار حسابداری باید به آن دقت نمایند، بنابراین روش های زیر میتوانند برای نگهداری و جلوگیری از نفوذ باج افزار بسیار مفید باشند.

1. از اطلاعات مهم خود به صورت دوره ای نسخه پشتیبان تهیه کنید و آنها را در فضاهای دیگری غیر از سیستم خود مانند DVD ، هارد اکسترنال، فلش USB و یا سرویس های ابری نگهداری کنید.

2. آنتی ویروس، نرم افزارهای کاربردی و سیستم عامل خود را به صورت آپدیت در اختیار داشته باشید.

3. در صورت دریافت ایمیل از افراد ناشناس از کلیک بر روی آن خودداری کنید و آنها را باز نکنید.

4. پسوند فایل های دریافتی را قبل از باز کردن چک کنید. میتوانید با استفاده از تنظیمات ویندوز؛ پسوند فایل ها را در صورت دریافت فایل مشاهده نمایید.

5. سایت های آلوده نیز باعث نفوذ باج افزار wanacrypto و دیگر باج افزارهای مخرب به سیستم شده و سیستم عامل را آلوده می کنند.

 بیشتر بخوانید:نرم افزار فروشگاهی و پایانه فروشگاهی و کارتخوان اندرویدی و صندوق فروشگاهی

روش های جلوگیری از نفوذ باج افزار

 

هشدار: باج افزارها توانایی رمزنگاری نسخه پشتیبان اطلاعات شما را در صورتی که از طریق شبکه قابل دستیابی باشند نیز دارند بنابراین این نسخه را در جای امنی قرار بدهید.

واحد IT شرکت فناوری اطلاعات پارمیس در خصوص این ویروس جدید و احتمال حملات آن به فایل های مهم کاربران ایرانی، هشدار داد و گفت : جهت جلوگیری از حمله این گونه ویروس ها از کاربران گرامی خواهشمندیم که Firewall سیستم خود را تنظیم و فعال نمایند و از آنتی ویروس، که روش بسیار مناسبی برای محافظت از اطلاعات و فایل های شخصی می باشد استفاده نمایند.

حتما بدانید: نرم افزار مدیریت مالی شخصی و امضای دیجیتال CSR و شناسه یکتای حافظه مالیاتی

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید