2024-04-20 16:08:35

ویدئو آموزشی | بستن سال مالی در نرم افزار حسابداری پارمیس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

پارمیس: کاربران در پایان هر سال شمسی اقدام به بستن حساب ها و ایجاد سال مالی جدید می کنند. در این سری آموزش‌های ویدئویی و تصویری قصد داریم چگونگی بستن حساب‌ها در نرم افزار حسابداری پارمیس پلاس و پارمیس پرو را به طور دقیق، سریع و گام به گام مرور کنیم.

بستن حساب ها به چه معنا است؟

منظور از بستن حساب ها در حسابداری، صفر کردن مانده حساب های یک شرکت یا مجموعه اقتصادی است. طبیعی است که هر حساب پس از مانده گیری، مبلغی به عنوان مانده داشته باشد ؛ به عبارت دیگر مابین مجموع اقلام بدهکار و بستانکار ثبت شده در دفاتر حساب یا نرم افزار حسابداری تفاوتی وجود دارد. اغلب این مانده حساب ها در طرف موافق با ماهیت حساب مدنظر است ؛ بدین معنا که مانده حساب دارایی در طرف بدهکار و مانده حساب درآمد در طرف بستانکار است.

برای بستن حساب ها در واحدهای تجاری می توان دلایل مختلفی را بیان نمود. اولین دلیل برای بستن حساب ها ، صفر کردن بخشی از حساب های واحد اقتصادی است که نشان دهنده عملکرد واحد در یک دوره مالی بوده و نیاز است برای شروع دوره جدید مانده این دسته از حساب ها صفر باشد.

مطابق با قوانین مربوط به نگهداری دفاتر مالی، واحدهای تجاری و اقتصادی ملزم هستند برای هر دوره مالی از دفاتر مالی جدید استفاده کنند. درنتیجه باید برخی از حساب ها در دفتر مالی جاری بسته شود تا بتوان آنها را به دفتر مالی جدید انتقال داد.

توجه داشته باشید این آموزش ها مناسب برای نسخه 10.6.53 به بعد در پارمیس پلاس و 11.6.0 به بعد در پارمیس پرو است. در صورت وجود هر سوال برای بستن حساب می توانید با کارشناسان واحد پشتیبانی فناوری اطلاعات پارمیس تماس حاصل نمایید..

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

 لطفا دوره‌های مالی سال‌های پیش را زودتر ببندید

متاسفانه برخی از کاربران نرم افزار حسابداری پارمیس همچنان بستن دائم دوره‌های مالی پیشین را انجام نداده‌اند. ما در تیم پشتیبان به شما توصیه می‌کنیم به دلایل زیر هر چه زودتر و پیش از نزدیک شدن به پایان سال مالی جاری برای بستن دائم دوره‌های مالی گذشته اقدام نمایید.
• با بستن دوره‌های مالی پیشین، حجم داده‌های شما کاهش یافته در نتیجه سرعت نرم افزار شما بهبود یافته و تجربه بهتری از کار کردن در محیط نرم افزار خواهید داشت.
• گزارشات مختلفی که بخش مالی برای تحلیل و ارزیابی کسب‌و‌کار از اطلاعات ذخیره‌شده در نرم افزار به شما ارائه می‌کند، مربوط به یک دوره مالی بوده و به واسطه اطلاعات حاصل از بررسی گزارش‌ها، تصمیم‌گیری برای رشد کسب‌و‌کار بهتر خواهد بود.
• با نزدیک شدن به پایان سال مالی و تماس‌های متعدد کاربران جهت راهنمایی برای نحوه بستن حسابها، وصل شدن به پشتیبان‌ها زمان زیادی از شما می‌گیرد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای ارائه خدمات بهتر به شما کاربران عزیز هر چه زودتر جهت بستن دائم حساب‌های دوره‌های پیش اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار انبار

 آموزش بستن سال مالی به طور موقت در نرم افزار حسابداری پارمیس

 آموزش بستن سال مالی به طور دائم و ایجاد سال مالی جدید در نرم افزار حسابداری پارمیس

 آموزش تبدیل بستن موقت سال مالی به دائم در نرم افزار حسابداری پارمیس

آموزش تصویری بستن موقت سال مالی
آموزش تصویری بستن دائم سال مالی
تبدیل سال مالی موقت به دائم
آموزش بستن حسابها در پارمیس پلاس

تماس با پارمیس

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید