2024-04-20 11:45:37

چگونه صندوق فروشگاهی بخریم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
چگونه صندوق فروشگاهی بخریم؟
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و قصد دارید یک صندوق فروشگاهی بخرید ابتدا باید هدف خودتون رو از خرید آن مشخص کنید و بعد به دنبال بررسی مزایا و معایب صندوق فروشگاهی باشید تا بتوانید با استفاده از صندوق فروشگاهی به افزایش میزان فروش کسب و کارتان، مدیریت بهتر موجودی، افزایش وفاداری مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید، مدیریت بهتر سود و زیان و غیره کمک کنید. برای خرید صندوق فروشگاهی شما به نرم افزار حسابداری فروشگاهی هم نیاز دارید، در واقع به سخت افزار و هم نرم افزار صندوق فروشگاهی احتایج دارید که هر دورو به تفکیک توضیح می دهیم. در این مقاله با موضوع چگونه صندوق فروشگاهی بخریم با ما همراه باشید.

مطالعه پیشنهادی: برنامه حسابداری و کارتخوان اندرویدی

صندوق فروشگاهی چیست؟

قبل از اینکه بدانیم چگونه صندوق فروشگاهی بخریم؟ باید بدانید صندوق فروشگاهی چیست؟ صندوق فروشگاهی به زبان ساده به مجموعه ای از سخت افزارها و سیستم های پرداخت بانکی گفته می شود که باهدف تسریع در امر خرید و فروش مورد استفاده قرار می گیرند.

صندوق فروشگاهی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که به شما در فروش بهتر و بیشتر کمک زیادی می کند چون مشتریانتان دیگر توی صف خرید نمی مانند و سریع تر کارشان انجام می شود، به راحتی می توانید میزان فروش روزانه کسب و کارتان را بررسی و کنترل نمایید، میزان سودی که در طول روز بدست آورده اید را به وسیله گزارش های کاربردی نرم افزار صندوق فروشگاهی بدست بیاورید، از موجودی انبارتان در لحظه باخبر بشوید و در صورت کاهش آن نسبت به سفارش آن اقدام کنید و امکانات بسیار دیگری که باعث می شود مدیریت کسب و کارتان به سوی رشد حرکت کند.

صندوق فروشگاهی
نمونه صندوق فروشگاهی

قسمت های صندوق فروشگاهی شامل یک کامپیوتر که می تواند کامپیوتر شخصی (لب تاپ) هم باشد، موس و کیبورد است که این قسمت ها برای راحتی کار با نرم افزار صندوق فروشگاهی استفاده می شوند و اما قسمت های مهم تر مانند لیبل پرینتر، بارکد اسکنر، فیش پرینتر و دستگاه کارت خوان است.

بیشتر بخوانید: نرم افزار حقوق و دستمزد و نرم افزار انبارداری

لیبل پرینتر چیست (برچسب زن) و چه کاربردی برای کسب و کار شما دارد؟

یکی از لوازم جانبی صندوق فروشگاهی که در چگونه صندوق فروشگاهی بخریم؟ اهمیت دارد لیبل پرینتر و یا برچسب زن است، این وسیله برای کاربردهایی همچون چاپ قیمت کالاها، چاپ بارکد کالاها، مدیریت انبارداری و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. با این وسیله می توانید اطلاعاتی مانند حروف و تصاویر را بر روی کالاها چاپ کنید. لیبل پرینترها انواع مختلفی دارند اما جدیدترین مدل آن لیبل پرینترهای حرارتی هستند که با استفاده از مکانیزم گرما و حرارت، اطلاعات مورد نیاز را بر روی کاغذ چاپ می کنند. یکی از مزایای این مدل از لیبل پرینترها سرعت آنها می باشد. شما می توانید بر حسب نیاز کسب و کارتان آنها را سفارش بدهید.

باید مطالعه کنید: نرم افزار تولیدی و نرم افزار پخش مویرگی

بارکد اسکنر چیست و چه کاربردی برای کسب و کار شما دارد؟

بارکد اسکنر وسیله ای است که به وسیله آن می توانید بارکد کالاهایتان را بخوانید و به راحتی در نرم افزار صندوق فروشگاهی ثبت کنید. با استفاده از آن دیگر نیازی به کیبورد برای ثبت اقلام درخواستی مشتریان ندارید. قسمت های مختلف صندوق فروشگاهی با توجه به نیاز شما می توانند باشند و یا نباشند مثلا بارکد اسکنر در کسب و کارهایی که خرده فروش هستند و جزء کسب و کارهای کوچک به حساب می آیند کاربرد چندانی ندارد و شما می توانید با حذف آن در هزینه های خرید صندوق فروشگاهی خود صرفه جویی کنید.

بارکد اسکنر
نمونه بارکد اسکنر

اما اگر صاحب کسب و کار بزرگ تری هستید و یا فروشگاه شما مشتریان بسیاری دارد به وسیله بارکد اسکنر روند ثبت اقلام مشتریان سریع تر می شود از طرفی دقت شما در ثبت تمامی اقلام، بسیار بالا می رود و دیگر نیازی به نگرانی درباره اینکه ممکن است چند قلم کالا را فراموش کرده اید ثبت کنید ندارید. بارکد اسکنر انواع مختلفی دارد شما می توانید با توجه به بودجه موردنظرتان بهترین و مناسب ترین بارکد اسکنر را برای کسب و کارتان تهیه کنید.

حتما بخوانید: پایانه فروشگاهی و نرم افزار دریافت و پرداخت

دستگاه کارت خوان (پوز بانک) چیست و چه کاربردی برای کسب و کار شما دارد؟

پوز بانک دستگاهی است که شما می توانید با استفاده از آن هزینه سفارش مشتریانتان را دریافت کنید به راحتی پول از حساب مشتری کسر و به حساب شما افزوده می شود. امکانات و مزایای استفاده از دستگاه کارت خوان بر کسی پوشیده نیست ولی مسئله مهم امنیت آن است.

با توجه به کاهش استفاده افراد از پول نقد، دستگاه کارت خوان کاربرد بسیار زیادی در کسب و کارهای خرده فروش دارد و نرم افزار صندوق فروشگاهی با اتصال به پوز بانک روند ثبت اقلام مشتری و ثبت فاکتور نهایی؛ به شما در مدیریت فروش کمک زیادی می کند، بنابراین اتصال به پوز بانک یکی از امکانات اولیه هر نرم افزار صندوق فروشگاهی می باشد که در هنگام خرید باید به آن توجه فرمایید. پس تا به اینجای مقاله چگونه صندوق فروشگاهی بخریم؟ باید متوجه اهمیت پوز بانک شده باشید.

حتما بیشتر بدانید: نرم افزار شرکتی و نرم افزار بهای تمام شده

با استفاده از این امکان فقط کافیست چند دکمه را بفشارید زیرا مشتریان شما به راحتی می توانند پس از خرید اقلام مصرفیشان با کشیدن کارت بانکی برای پرداخت هزینه هایشان فاکتور را دریافت کنند و شما به راحتی یک گزارش کامل از فروش خود با جزئیات کامل را بدست بیاورید در صورتی که به روش سنتی علاوه بر اتلاف وقت باید به صورت دستی تمامی محاسبات را خودتان انجام می دادید.

کیفیت قسمت های مختلف صندوق فروشگاهی با توجه به بودجه شما تعیین می شود و اگر در کسب و کارتان به قسمت هایی نیازی ندارید با صرفه جویی در هزینه هایتان از خرید آنها صرف نظر کنید و هر زمان که کسب و کارتان پیشرفت کرد و به آن نیاز داشتید می توانید آن را بخرید و به ملزومات صندوق فروشگاهیتان اضافه کنید.

دستگاه کارت خوان (پوز بانک) چیست
نمونه دستگاه کارت خوان (پوز بانک)

تا اینجا با خود صندوق فروشگاهی آشنا شدیم و کمی از امکانات و مزیت های آن را گفتیم اما واقعا چرا باید صندوق فروشگاهی بخریم؟ گذشته از قوانین سازمان امور مالیاتی برای خرید صندوق فروشگاهی و استفاده از آن در جهت شفافیت مالیاتی، استفاده از صندوق فروشگاهی به مدیریت بهتر جنبه های مختلف کسب و کار شما کمک می کند.

با توجه به افزایش سطح فناوری و رشد کسب و کارها، مدیریت آن به روش های سنتی بسیار سخت و وقت گیر است از طرفی تهیه یک گزارش ساده از میزان فروش روزانه با وجود فناوری های روز کار بسیار بیهوده ای به حساب می آید. بنابراین مهم ترین دلیل خرید و استفاده از صندوق فروشگاهی استفاده از فناوری و رشد کسب و کارها می باشد زیرا روش های سنتی دیگر جوابگوی درخواست های صاحبان و مشتریان نمی باشد.

تسریع فعالیت های اقتصادی و افزایش بهره وری که هر دو منجر به افزایش سود کسب و کارها می شود از مهم ترین مزایای استفاده از صندوق فروشگاهی می باشند. صندوق فروشگاهی مزایای بسیاری دارد و حتی نیاز شما به استفاده از صندوق فروشگاهی در کسب و کارتان هم می تواند یک مزیت باشد.

بیشتر بدانید: نرم افزار بازرگانی و امضای دیجیتال 

در هنگام خرید صندوق فروشگاهی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

زمان آن رسیده تا بدانیم چگونه صندوق فروشگاهی بخریم؟ یکی از معیارهای اصلی در انتخاب صندوق فروشگاهی قیمت آن می باشد. شما باید با توجه به بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید تصمیم بگیرید، قیمت محصولات در تمامی دنیا موضوع تعیین کننده ای در خرید آنها می باشد. اما نکته مهم تر از قیمت کیفیت و کارایی صندوق فروشگاهی است ارزان یا گران باید توجه کنید که صندوق فروشگاهی که انتخاب کرده اید ارزش آن هزینه را دارد یا خیر!

در رابطه با قیمت نرم افزار صندوق فروشگاهی شما انتخاب های بسیار زیادی دارید زیرا علاوه بر وجود شرکت های تولیدکنده نرم افزار فروشگاهی مختلف در بازار شما می توانید با توجه به نیازهایتان و انتظاراتی که از نرم افزار دارید هزینه بدهید مثلا اگر شما به امکانات پیشرفته تر نیازی ندارید پس احتیاجی نیست هزینه اضافی کنید.

مثلا اگر نسخه پایه نرم افزار صندوق فروشگاهی پاسخگوی نیازهای شما است نیازی به خرید نسخه پیشرفته آن نیست حتی می توانید در صورتی که کسب و کارتان را توسعه دادید و نیازهای بیشتری داشتید آن را ارتقا بدهید.

حتما بدانید: نرم افزار حسابداری رایگان و نحوه دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی

از دیگر معیارهای انتخاب صندوق فروشگاهی برای کسب و کارتان ویژگی ها و امکاناتش می باشد بنابراین با توجه به نیازهایتان خرید کنید نه ظاهر و یا سطح فناوری آن محصول.

شما برای اینکه بتوانید از صندوق فروشگاهی استفاده کنید نیاز به نرم افزار صندوق فروشگاهی دارید. برای اینکه بتوانید بهترین نرم افزار صندوق فروشگاهی را برای کسب و کارتان بخرید بهترین کار این است که یک لیست از نیازهایی که دارید رو آماده کنید و امکانات نرم افزار رو با دقت با نیازهایتون مقایسه کنید.
اول از همه باید مطمئن بشوید که نرم افزار امکاناتی دارد که در وهله اول به نیازهای ابتدایی شما پاسخ می دهد سپس می توانید امکانات و ویژگی های دیگر نرم افزار را بررسی کنید.

نرم افزار صندوق فروشگاهی پارمیس با توجه به نیازهای کسب و کارهای گوناگون به صورت یکپارچه سفارشی شده است. استفاده از فناوری روز برای تولید نرم افزار یکی دیگر از امکانات آن است. برای اطلاع از قیمت نرم افزار صندوق مکانیزه فروشگاهی پارمیس و یا مشاهده امکانات و ویژگی های منحصر بفرد نرم افزار صندوق فروشگاهی پارمیس می توانید به صفحه آن مراجعه کنید و یا برای مشاوره رایگان با کارشناسان فروش ما به شماره 87759000 – 021 تماس بگیرید.

باید بدانید: نحوه دریافت مهر سازمانی (CSR) و ERP چیست؟

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید