2024-03-29 19:19:32

6 نکته مهم برای رشد بهتر سوپرمارکت ها از طریق ارتباط چند کاناله

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

امروزه، 2 نفر از هر 5 خریدار، حداقل سه بار در هر سه ماه، بخشی از خرید خود را از طریق فروشگاه آنلاین انجام می‌دهند. مصرف کنندگان دیجیتال مواد غذایی در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته‌اند و انتظار می‌رود در چند سال آینده تعداد آنها بیشتر و بیشتر نیز شود. شرکت تحقیقاتی نیلسن پیش بینی می‌کند، تا سال 2025، خرید آنلاین مواد غذایی 20 درصد کل بازار مواد غذایی را پوشش می‌دهد. در این مقاله از پارمیس با موضوع 6 نکته مهم برای رشد بهتر سوپرمارکت با ارتباط چند کاناله با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حسابداری

اگر چه بسیاری از بخش‌ها هم اکنون موفق به نفوذ به حوزه تجارت الکترونیک شده‌اند اما همچنان تصور می‌شود که صنایعی مانند مد، سفر، کتاب یا موسیقی یا صنعت مواد غذایی هنوز هم در این میان از غافله تجارت الکترونیک عقب مانده است.

در میان تمام موانعی که در فروش آنلاین مواد غذایی و سایر موارد مصرفی وجود دارد و میزان فروش را کاهش داده است، نخستین مسئله کیفیت است. بسیاری از مصرف کنندگان هنوز ترجیح می‌دهند در فروشگاه به صورت حضوری محصولات تازه را انتخاب کنند و پس از حصول اطمینان از تازه بودن محصولات غذایی و اطمینان از کیفیت آن، اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند و به منزل ببرند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار حقوق و دستمزد

از سوی دیگر، تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از مردم ابداً دوست ندارند که برای خرید مواد غذایی به صورت حضوری اقدام به خرید کنند و اعتقاد دارند که این فعالیت زمان گیر و خسته کننده است. فروشگاه های شلوغ و خطوط طولانی و صف ها را نیز به لیست بالا اضافه کنید و میبینید که شما به عنوان یک فروشنده این فرصت عالی برای ایجاد خرده فروشی چند کاناله مواد غذایی را خواهید داشت.

خرید مواد غذایی در هفته به صورت آنلاین، تمام مسائل را برای مصرف کنندگان بی‌حوصله و بی‌قرار حل می‌کند؛ راحت و سریع است و ضمناً مردم می‌توانند بدون نیاز به رانندگی به سمت فروشگاه یا ایستادن در صف پرداخت، اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند. ما در این مقاله 6 نکته برای سوپرمارکت‌ها و خرده فروشان مواد غذایی ذکر می‌کنیم که برای جذب خریداران آنلاین خواروبار و مواد غذایی کاربرد دارد.

حتما بخوانید: نرم افزار انبارداری

1-      سایت خود را سریع و ساده طراحی کنید

زمانی که وبسایت خود را می‌سازید روی کارایی و رابط کاربری آن بیشتر تمرکز کنید. برای کسانی که می‌خواهند در سایت ثبت نام کنند، محصول بیابند و محصولات را به سبد خرید اضافه کنند و نهایتاً خرید خود را انجام دهند سایتی ساده طراحی کنید. امکاناتی مثل پیشنهادهای خاص کالا یا اصلاح خودکار عبارت‌های نوشته شده توسط کاربر را حتماً در سایت قرار دهید تا مشتریان شما سریعتر محصول خود را بیابند. برای رشد بهتر سوپرمارکت با ارتباط چند کاناله با ادامه مقاله با ما همراه باشید.

این مورد بسیار مهم است خصوصاً در مواردی که از طریق موبایل به سایت دسترسی خواهند داشت. همه ما می‌دانیم که اسکرول کردن صفحه ای حاوی اطلاعات زیاد در موبایل کار بسیار دشواری است پس بهتر است از اینکار اشتباه اجتناب کنید.

باید مطالعه کنید: پایانه فروشگاهی و نرم افزار فروشگاهی

اطمینان حاصل کنید که تمامی اطلاعات مرتبط با کالا به راحتی در دسترس قرار می‌گیرند. تصاویر با کیفیت بالا همراه با اطلاعات دقیق و مشخص از قیمت، اندازه، برند و … درج کنید. به مشتریان امکان ایجاد لیست خرید بدهید که بتوانند به سرعت آخرین خریدهای قبلی خود را تکرار کنند و تاریخچه خرید های پیشین خود را مشاهده کنند. سرعت سایت را مد نظر قرار دهید. اگر صفحات سایت شما کند باشد مشتریان ممکن است بدون منتظر ماندن برای تکمیل عملیات خرید سایت را ترک کنند.

2-     به سیستم عامل های مختلف فکر کنید

طبق آخرین تحقیقات و آمارها در طول دو سال گذشته، میزان مدت زمانی که مردم از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند بیش از دو برابر شده است. امروزه مصرف کنندگان و خریداران، بیشتر از وب سایت ها از تلفن های همراه و رایانه های شخصی استفاده می کنند و خرید از طریق تلفن همراه نسبت به گذشته بسیار رایج شده است.

به این سوال خوب فکر کنید: آیا وب سایت شما در تلفن همراه خوب عمل می‌کند؟ اگر سایت شما پاسخگوی نیاز مشتریان نباشد، ممکن است مقدار زیادی از درآمد بالقوه شما از بین برود. براساس یک تحقیق توسط PayPal، تنها در انگلستان خرده فروشان 36 میلیارد دلار در سال به خاطر عدم استفاده از موبایل برای فروش از دست می‌دهند. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما یکپارچه باشد و در همه دستگاه‌ها و سیستم عامل‌ها کار می‌کند.

حتما بخوانید: نرم افزار تولید و نرم افزار تولیدی و نرم افزار بازرگانی

صندوق فروشگاهی اندرویدی

3-   دلیوری و تحویل محصولی انعطاف پذیر داشته باشید

اگر روش های تحویل کالا توسط شما سخت باشد، در سایتتان ترافیک زیادی نخواهید یافت. خریداران امروزه نمی‌خواهند بعد از خرید آنلاین با گذشت مدت زمان زیادی در انتظار خرید مواد غذایی خود باشند. نباید فراموش کنید که آنها خرید آنلاین را ترجیح می‌دهند چون این روش ساده‌تر است!

هنگامی که موعد تحویل کالا می‌شود، انعطاف پذیر و دقیق باشید. بهترین روش این است که اجازه دهید مردم یک روش تحویل دقیق را انتخاب کنند که به راحتی متناسب با برنامه آنها باشد. طبق تحقیقات زمانی که شما در عرض 30 دقیقه خرید های مشتریان را تحویل دهید در 50 درصد مواقع افرادی که به صورت آنلاین خرید نمی‌کنند را نیز قانع میکند که به‌صورت آنلاین خرید کنند.

مطالعه کنید: حسابداری و مالیات و ERP چیست؟

چطور باید مواد غذایی را به مشتریان تحویل دهید؟ خرده فروشان مواد غذایی در سراسر جهان با روش های مختلف تحویل کالا را تجربه می کنند. اینکه شما کدام روش را انتخاب میکنید به خواسته های مشتریان شما و همچنین به عوامل محلی و چشم انداز رقابتی شما بستگی دارد. آیا مشتریان شما ترجیح می دهند که محصولاتشان را در خانه تحویل بگیرند؟ آیا آنها می خواهند سفارش آنلاین و در فروشگاه اینترنتی را انتخاب کنند؟

اگر شما به عنوان یک خرده فروش نتوانید به صورت همزمان و به صورت خودکفا تحویل کالاها را مدیریت کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ در این حالت یکپارچگی کاملی درون سازمان شما برقرار نشده است و شما مجبورید از شرکت‌های باربری که به صورت اختصاصی در این حوزه فعالیت می‌کنند کمک بخواهید؛ به این ترتیب با شروع همکاری با این شرکت‌ها به میزان فروش شما افزوده خواهد شد چرا که تحویل گرفتن صحیح و به موقع سفارش توسط مشتریان می‌تواند بهترین محرک برای خریدهای بعدی شما باشد. هم اکنون نیز بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین داخلی و خارجی از این روش برای تحویل کالا استفاده می‌کنند.

حتما بدانید: نرم افزار CRM

4-    تضمین کیفیت

تحقیقات نشان می‌دهد که دو مانع اصلی محدود کردن فرآیند خرید آنلاین مواد غذایی، نگرانی در مورد کیفیت محصولات تازه و نگرانی در مورد خطر خرابکاری در هنگام تحویل است. شما به عنوان یک خرده فروش چگونه میتوانید این نگرانی های مشتریان خود را برطرف کنید؟ یک راه حل این است که روشهایی برای تحویل ارائه شود که کیفیت محصول را حفظ کنند. برخی خرده فروشان با استفاده از قفسه های خنک کننده  محصول را تا مقصد حمل می‌کنند و تحویل می دهند. این نوع راه حل می تواند به ارائه محصولات با کیفیت بالا کمک کند. تحویل یک ساعته فوری، گزینه دیگری است که بسیاری از خرده فروشان مواد غذایی از آن استفاده می کنند.

مدل‌های کلیک و جمع آوری نیز طرفداران زیادی دارد؛ مصرف کنندگان می‌توانند به صورت آنلاین سفارش دهند، و سپس خرده فروش در یک اسلات اختصاصی، موادی که تازه انتخاب و بسته بندی شده اند، را برای ارسال انتخاب کند. با اینحال یکی از مهمترین روش ها برای این حالت این است که به مشتری اطمینان دهیم که در صورت تحویل گرفتن محصول خارج از انتظاراتش بتواند محصول را برگرداند یا بخشی از پول خود را پس بگیرد.

بیشتر مطالعه کنید: نرم افزار شرکتی و نرم افزار حسابداری شخصی

5-    تجربه خرید آنلاین و خرید حضوری در فروشگاه

بر اساس آخرین تحقیقات، 59 درصد از مردم قبل از مراجعه حضوری به فروشگاه مورد نظر برای خرید، در تلفن های همراهشان به دنبال کوپن های تخفیف و پیشنهادهای ویژه فروشگاه هستند و 53 درصد از خرده فروشان نیز از اپلیکیشنی برای فروش در کنار خرید حضوری استفاده می‌کنند. رشد بهتر سوپرمارکت با ارتباط چند کاناله کار ساده‌ای است.

امروزه مصرف کنندگان و مشتریان به اینکه کانال های فروش شما جداگانه باشد فکر نمی‌کنند و همواره آن را در ساختاری یکپارچه تصور می‌کنند. شما نیز نباید این مسئله مهم را نادیده بگیرید. تمرکز اصلی شما باید روی جلب اطمینان از تجربه خرید نامحدود توسط مشتریان باشد، مهم نیست که مشتریان شما چه راهی را برای خرید از شما انتخاب می‌کنند.

تجربه خرید به صورت حضوری و آنلاین را با ابزارها و روش‌‌هایی مانند برنامه وفاداری مشتریان از طریق Omni Channel ترکیب کنید آنگاه خواهید دید که مشتریان برای خرید بیشتر از شما ترغیب می شوند. یا از دستگاه‌های پوز اندروید یا صندوق فروشگاهی و کارتخوان اندرویدی استفاده کنید که سرعت شما را در جستجوی محصول مورد نیاز مشتریان و مشاهده اطلاعات دقیق آن همچون موجودی هر کالا در هریک از شعب افزایش می‌دهد.

نرم افزار صندوق فروشگاهی ابری

6-    تمام کارها را به صورت یکپارچه انجام دهید

زمانی که شما یک خرده فروش چندکاناله هستید، تنها برای محصولاتتان از طرف خریداران قضاوت نمی‌شوید. اگر وبسایتتان از کار بیفتد، اگر سرویس تحویل کالا دیر کند، اگر توضیحات موجود در سایت شما اشتباه باشد، در قبال تمام این اگرها مشتری شما را مقصر این تجربه ناخوشایند از خرید خود می‌داند. رشد بهتر سوپرمارکت با ارتباط چند کاناله با نکاتی که ذکر شد، کار چندان پیچیده‌ای نیست.

متقاعد کردن اصلی ترین عامل برای تصمیم گیری مشتریان جهت خرید مواد غذایی از مغازه است. هر مسئله کوچکی در طول مسیر ریسک از دست دادن مشتری برای همیشه را با خود به همراه دارد. برای راضی نگه داشتن خریداران آنلاین خود، استراتژی هایتان را بازبینی و بازسازی کنید و اینبار تمرکز خود را روی تعامل مشتریان از طریق کانال های مختلف قرار دهید.

حتما بخوانید: نرم افزار حسابداری آنلاین و نرم افزار حسابداری رایگان

برای اطلاعات بیشتر درباره Omni Channel، مقالهخرده فروشی ها چگونه در OmniChannel موفق می شوند؟ را بخوانید

خرید آنلاین مواد غذایی هم اکنون در نقطه اوج خود است. خرده فروشانی که مایل به شکل دادن به بازار و برنده شدن پیش از رقبا هستند باید به سرعت و بدون سر و صدا حرکت کنند. اگر شما هم نیاز به مشاوره برای ساخت آینده دیجیتال کسب و کار خود دارید، همین حالا با شماره 87758 ، واحد فروش پارمیس تماس بگیرید… کارشناسان پارمیس پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز خواهند بود…

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید