2024-03-28 17:47:38

10 راهکار برای نجات کسب و کارتان در سال آینده (بخش اول)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

 پارمیس آی تی: سال جاری به کسب وکارهای خرده فروشی روی خوشی نشان نداده است. امروزه گرداندن یک خرده فروشی بسیار سخت تر از قبل شده است. ساعات طولانی از تلاش و کار سخت نیاز است تا این کسب و کار پا بگیرد. استخدام نیرو و کارمند حسابداری، پایین نگه داشتن قیمت ها، موجودی انبار، داشتن جریان نقدینگی خوب و درنهایت فروش محصولات، برای یک کسب و کار خرده فروشی اموری سخت و بعضا طاقت فرسا هستند.

  در کنار همه سختی‌های کار، خرید تجهیزات فروشگاهی، هزینه‌های نگهداری از تجهیزات، خرید کاغذ برای پرینتر فاکتور، هزینه‌ی برق مصرفی و غیره دست در دست هم، مدیریت هزینه‌های کسب و کار را به امری دشوار بدل می‌کنند.

  اما در بحران اقتصادی هم می‌توان کسب و کار جدید راه‌اندازی کرد و یا آن را پر رونق نگه داشت. در ادامه‌ی این مطلب با 10 راهکار حیاتی که به هر فروشگاه برای زنده ماندن و توسعه کسب و کار در بحران اقتصادی کمک می کند اشاره می‌کنیم. اگر کسب و کار نوپا و یا درحال شکستی دارید با به کارگیری این نکات آن را نجات دهید.

مطلب پیشنهادی :  10 راهکار برای نجات کسب و کارتان در سال آینده (بخش دوم)

  1. برند خود را بسازید.

  منظور از برندسازی برای کسب و کار چیست ؟ آیا مارک های محصولاتی که در فروشگاه فروخته اید مد نظر است؟ پاسخ شما خیر است! مهمترین برند شما باید نام فروشگاه شما باشد. یک مشتری می تواند محصولاتی که در فروشگاه شما هست را تقریبا ازهر فروشگاه دیگر در هر زمان و هر مکان خریداری کند. اما اگر مشتری به فروشگاه شما وابسته باشد، همه‌ی خریدهای خود را از شما می‌کند. یک برند با کیفیت رابطه‌ی مستقیمی با محصولاتی که در فروشگاه عرضه می‌کنید دارد.

مطالعه بیشتر: برنامه حسابداری

کارهایی که لازم است انجام دهید: لیستی از آنچه را که فروشگاه شما را متمایز و باارزش می‌کند درست کنید و مطمئن شوید که همه‌جوانب کسب و کار خود را در نظر گرفته‌اید.

  1. یک برنامه آموزش با محتوای خوب ایجاد کنید.

  یک برنامه آموزشی هماهنگ شده ایجاد کنید که مشتریان را جذب کند و آن‌ها را آینده به فروشگاه شما بازگرداند. ایجاد یک فضای آموزشی (حتی کوچک) می‌تواند ایده ی بسیار خوبی باشد، موضوعاتی متنوع از سطوح متنوع و پیدا کردن مربیانی که آموزنده و دوست داشتنی هستند، از کارهای این برنامه است.

برای مثال یک فروشگاه دوربین عکاسی می‌تواند اقدام به برگزاری کارگاه آموزش عکاسی برای افراد مبتدی کند و با ارائه‌ی کد تخفیف ثبت‌نام برای مشتریان خود و روش‌های دیگر بازاریابی کند.

حتما مطالعه کنید: نرم افزار حقوق و دستمزد

 با آموزش دادن به مشتریان به شیوه‌ای معنی دار، رابطه خود را با آن‌ها را از یک فروشنده به یک مشاور مورد اعتماد تغییر دهید. این موارد آن‌ها را به طرفداران و مشتریان همیشگی فروشگاه شما تبدیل می‌کند.

کارهایی که لازم است انجام دهید : برای شش ماه آینده حداقل سه کلاس / کارگاه آموزشی در هر هفته برنامه ریزی کنید. بازاریابی‌های خود را برای پر کردن این کلاس ها متمرکز کنید. پس از هر کلاس، آمار افزایش مشتریان خود را بررسی کنید.

  1. فروشگاه خود را به چند محصول خاص محدود کنید.

  انجام این کار و انتخاب نوع محصول بسیار آسان است. کافی است نیازهای مشتریان قدیمی خود را به جای پیشنهادات عرضه کنندگان کالاهای مختلف درنظر بگیرید. اجازه ندهید که تولیدکنندگان یا عمده فروشی‌ها شما را به این تله سوق که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در فروشگاهتان باشد. شما باید کاری را که برای کسب و کارتان مناسب است انجام دهید. بهتر است کالا و اقلام اضافی و غیر مرتبط با موضوع کسب و کار خود را تا بیشترین حد امکان کاهش دهید. با انجام این کار شانس خود را برای به دست آوردن تخفیف‌های بیشتر و پشتیبانی بهتر از محصولات خود افزایش می‌دهید و در بازار رقابت به خوبی می‌درخشید. کالاهایی را انتخاب کنید که نه تنها فروش خوبی دارند، بلکه بیشترین حمایت و مشتری را برای شما عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار انبارداری

کارهایی که لازم است انجام دهید : از کارکنان خود بپرسید پنج محصولی که فروشگاه شما واقعا نیازی به آن‌ها ندارد کدامند و بیشتر سرمایه‌ی خود را روی محصولات با فروش بهتر بگذارید.

  1. قدرت شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید.

  اگر شما از رسانه‌های اجتماعی برای برندسازی کسب و کارتان استفاده نکردید، باید گفت در حال سقوط هستید. اگر شما نمی دانید چگونه با شبکه‌های اجتماعی کار کنید، کسی را استخدام کنید تا آن مدیریت شبکه‌های اجتماعی شما را انجام دهد. با برندسازی در شبکه‌های اجتماعی، وارد کسب و کار مدرن می‌شوید، همچنین آگاهی از نام تجاری را شما و وفاداری مشتریان افزایش پیدا می‌کند.

کارهایی که لازم است انجام دهید : یک ادمین شبکه‌های اجتماعی استخدام کنید یا یک دوره آموزشی بگذرانید و خودتان این کار را انجام دهید. همین امروز شروع کنید و هرگز متوقف نشوید!

باید بخوانید: نرم افزار خزانه و نرم افزار بازرگانی

  1. یک وب سایت خوب داشته باشید.

  اگر وب سایت خوبی نداشته باشید اساسا کسب و کار خود را خراب می‌کنید. اگر شما یک سایت تجاری دارید، هرگز نمی توانید با سایت هایی مثل آمازون رقابت کنید، اما کاری که می‌توانید انجام دهید این است که مطمئن شوید همه چیز در وبسایت شما عالی به نظر می رسد، کاملا درست کار می کند و نام تجاری خود را نشان می دهد. هنگامی که یک مشتری به سایت شما می رود، مانند فروشگاه فیزیکی شما به آن نگاه می‌کند.

کارهایی که لازم است انجام دهید : از ده مشتری که هر روز در هفت روز آینده به فروشگاه شما می‌آیند بپرسید در مورد سایت شما چه نظری دارند. اگر با بیش از سه شکایت روبرو شدید، هم اکنون لازم است آن را درست کنید.

ادامه دارد …

باید بخوانید: پایانه فروشگاهی چیست؟

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید