2024-03-29 13:18:12

10 راهکار برای نجات کسب و کارتان در سال آینده (بخش دوم)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

پارمیس آی ت : در قسمت قبلی خواندیم که سال جاری به کسب وکارهای خرده فروشی روی خوشی نشان نداده است. امروزه گرداندن یک خرده فروشی بسیار سخت تر از قبل شده است. ساعات طولانی از تلاش و کار سخت نیاز است تا این کسب و کار پا بگیرد. استخدام نیرو و کارمند حسابداری، پایین نگه داشتن قیمت ها، موجودی انبار، داشتن جریان نقدینگی خوب و درنهایت فروش محصولات با نرم افزار حسابداری، برای یک کسب و کار خرده فروشی اموری سخت و بعضا طاقت فرسا هستند. در ادامه‌ی این مطلب به معرفی 5 نکته ی کلیدی و کاربردی دیگر می پردازیم که ممکن است در عین سادگی از چشم بسیاری از خرده فروشان دور مانده باشند. نکاتی که رعایت و به کار گیری آن ها می تواند کسب و کار شما را از بحران های سال آینده نجات دهد.

مطلب پیشنهادی :  10 راهکار برای نجات کسب و کارتان در سال آینده (بخش اول)

  1. ایمیل مارکتینگ

  ارسال ایمیل موثرترین راه برای تماس با مشتریان حال حاضرتان و همچنین یک راه مقرون به صرفه برای رسیدن به مشتریان جدید است. ارسال ایمیل باید حداقل یک بار در هفته انجام شود و محتوای شما باید آموزنده و حامل پیام تبلیغاتی شما باشد. اطمینان حاصل کنید که ایمیل شما فقط مربوط به محصولات و قیمت هایتان نیست. این دسته از ایمیل ها سریعتر از مابقی توسط کاربران حذف می‌شوند. برای این کار از پنل های مدیریت ارسال ایمیل مانند iContact ، MailChimp یا Constant Contact استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: نرم افزار حقوق و دستمزد

کارهایی که لازم است انجام دهید : اگر هیچ منبعی ندارید، یک لیست ایمیل را از یک منبع محلی تهیه کنید. با کمک پنل های مدیریت ارسال ایمیل به صورت انبوهی شروع به فرستادن آن کنید. این کار را اکنون انجام دهید. سپس یک ایمیل آموزنده و سرگرم کننده که مطلقا هیچ محصول یا قیمتی در آن وجود ندارد را به مشتریان موجود خود ارسال کنید.

  1. فقط کارمندان درجه 1 خود را نگه دارید.

  کارکنان سزاوار دانستن جایگاه خودشان هستند و شما هم شایستگی داشتن کارکنان درجه یک را دارید. بررسی‌های کیفیت کارکنان و کارایی آن‌ها باید حداقل دو بار در سال اتفاق بیافتد و در تمام جنبه های مثبت و منفی  انجام شود. اگر شما کارمندانی دارید که در سطح بالا (درجه-A) نیستند، باید آن‌ها را به سطح بالاتر هدایت کنید و یا عذرشان را بخواهید. اگر به کارکنام درجه 2 یا سطح پایین تر اجازه دهید تا با مشتریان  ارتباط برقرار کنند، گناه بزرگی در حق  کسب و کارتان مرتکب می‌شوید.

حتما بدانید: نرم افزار انبارداری

کارهایی که لازم است انجام دهید : شروع به بررسی همه اعضا و کارکنان خود کنید. درجه 1 ها افرادی هستند که باید انگیزه ای برای رشد با شرکت داشته باشد. از درجه 2 ها برای کمک به درجه 1 ها استفاده کنید و درجه 3 ها را رد کنید.

  1. همیشه فروشگاهتان را خوش رنگ و بو نگه دارید.

  برای این کار نیاز است به تمام محصولات فروشگاهتان به چشم طلا و جواهر نگاه کنید. بازاریابی باید کاملا شسته و رفته و جذاب باشد. ویترین باید تمیز و مدرن باشد. هر آیتم باید قیمت گذاری شود و هرگز هیچ زباله ای در اطراف آن وجود نداشته باشد. همیشه مطمئن باشید که راهرو ها روشن هستند و فروشگاه منظم به نظر می رسد. دم کردن قهوه یا درست کردن پاپ کورن می‌تواند بوی بسیار مطبوعی را در فضای فروشگاه ایجاد کند. با انجام این کارها تجربه فوق العاده ای برای مشتریان ایجاد کنید و خرید کردن از فروشگاهتان را همیشه در اولویت مشتریان قرار دهید.

بیشتر بدانید: نرم افزار CRM

کارهایی که لازم است انجام دهید : هر چیزی که به فروشگاه شما تعلق ندارد را از فروشگاه خود حذف کنید. فروشگاه خود را به صورت حرفه ای تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که همه ی نمایشگرهایتان سالم است و درست کار می‌کند.

  1. روی خدمات مشتریان تمرکز ویژه ای داشته باشید.

  لازم است الگویی برای خدمات مشتری خوب و متعارف برای خود داشته باشید. اگر مشتریان فکر کنند که به آن‌ها توجه می‌کنید و رضایت آن‌ها در اولویت قرار می‌دهید، آن ها را به آسانی به سوی خرید آنلاین از سایتتان هدایت خواهید کرد. اگر مشتری با عصبانیت و نارضایتی کامل فروشگاه شما آمد، هرگز نباید اجازه بدهید که با همان نارضایتی فروشگاه شما را ترک کند.می‌توانید ساعات اوایل شب را به رسیدگی به شکایت ها و گلگی‌های مشتریانتان بپردازید. تبدیل شکایت یک مشتری به یک تجربه مثبت، او را به مشتری دائمی شما تبدیل خواهد کردو علاوه بر آن مشتری جدید برایتان خواهد آورد. زیرا مشتری شما در مورد تجربه ی مثبت خود با اطرافیانش صحبت خواهد کرد. در حالت برعکس نیز همه ما می دانیم که مشتریان ناراضی می توانند با زیرسوال بردن اعتبار شما و ثبت نظرات منفی در رسانه های مختلف، چه تبعاتی برای کسب و کار شما داشته باشند.

حتما بدانید: نرم افزار پخش مویرگی

“بررسی نشان داده است حفظ مشتریان قدیمی، 6 برابر صرفه جویی بیشتری نسبت به یافتن مشتریان جدید در کسب و کارتان دارد.”

کارهایی که لازم است انجام دهید : شکایت بعدی که  شما دریافت می کنید بعد از ساعات کاری باید توسط مالک فروشگاه جواب داده شود و  تمام کارکنان باید از آن پاسخ الگو برداری کنند. برای این کار یک سیاست کلی نوشته شده ایجاد کنید که درآن ذکر شده باشد که هیچ مشتری نباید از فروشگاه ناراضی باشد.

  1. چقدر موفقیت کسب و کار خود را می خواهی ؟!

  اگر کسب و کار خود را با نا امیدی جلو ببرید و برای پیشرفت آن کار نکنید و اصطلاحا به بخور و نمیر راضی شوید، می‌توانید این کار را انجام دهید. پیشرفت شما نیازمند کار، تخیل و تعهد است و در نهایت شما تنها کسی هستید که می تواند قهرمان این داستان باشد و کسب و کارتان را به موفقیت برساند.

باید بدانید: پایانه فروشگاهی چیست؟

کارهایی که لازم است انجام دهید : لیستی از 10 هدف و اولویت هایتان را برای فروشگاه خود در سال جدید ایجاد کنید و آن لیست را در جایی که هم شما و هم کارکنانتان می توانید ببینید، قرار دهید. برگزاری جلسات منظم برای دیدن اینکه روند پیشرفت خود را بررسی کنید واجب است.

پس از اجرای این 10 ایده و انجام موارد لازم، پیشرفت کسب و کارتان و افزایش شانس خود را برای زنده ماندن در هر بحران اقتصادی و رشد و توسعه را به شکل چشمگیری مشاهده می کنید.

تجربیات خود از موفقیت هایی که در کسب و کارتان داشته اید با ما درمیان بگذارید.

حتما مقایسه کنید: نرم افزار تولیدی، نرم افزار فروشگاهی، نرم افزار شرکتی و نرم افزار تولید

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید