2024-03-29 14:13:19

7 توصیه برترین شرکت مشاوره مدیریتی جهان به کسب و کارها در دوران گسترش کرونا ویروس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
برترین شرکت
فهرست عناوین مقاله

فهرست مطالب

پارمیس: شیوع کرونا ویروس قبل از هر چیز یک فاجعه انسانی است و تا به امروز صدها هزار نفر را تحت تأثیر قرار داده است. “مک‌کنزی” برترین شرکت مشاوره مدیریتی جهان ، در تازه‌ترین گزارش خود به بررسی پیامدهای کیفی و کمی شیوع ویروس کرونا در سناریو‌های مختلف و بر رشد اقتصادی جهان پرداخته است. این شرکت معتقد است که شیوع گسترده‌تر کرونا می‌تواند افت ۰.۳ تا ۰.۷ درصدی تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۲۰ را موجب شود. این گزارش که در هفته اول ماه مارس منتشر شده و در حال بروزرسانی دائمی است، خطاب به کسب‌ و کارها، شرکت‌ها و نهادها ۷ توصیه را مطرح می‌کند تا تجارت‌ها در تمامی زمینه‌ها با حداقل زیان‌ مواجه شوند.

کسب و کارها در این مدت بر چه مواردی متمرکز باشند؟

  1. حفاظت از کارکنان

بحران COVID-19 برای بسیاری از افراد از نظر احساسی چالش برانگیز بوده و زندگی روزمره را به شکل بی سابقه تغییر داده است. برای کسب و کارها و شرکت‌ها، تجارت و کسب درآمد دیگر جزو گزینه‌های پیش رو نیست. رهبران کسب و کارها می‌توانند بر پایه دستورالعمل‌های محتاطانه، برنامه‌ای را تنظیم و اجرا کنند و به‌نحوی از کارکنان مجموعه حمایت کرده و زمینه‌هایی برای تغییر سیاست ایجاد کند را شروع کنند.

مطالعه بیشتر: برنامه حسابداری

  1. تشکیل تیم مقابله با کووید-۱۹

برترین شرکت مشاوره مدیریتی جهان باید افرادی را از هر زمینه و تخصص لازمی در این تیم بگمارند. به‌علاوه در بسیاری از موارد، اعضای تیم باید از نقش‌های روزمره خود چشم‌پوشی کنند و اغلب زمان خود را برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص دهند. اصول کاری مشترکی برای اغلب شرکت‌ها وجود دارند که می‌توان به لزوم حفظ سلامت و اموال کارکنان، تست استرس مالی و ایجاد برنامه اضطراری برای مواقع ضروری، نظارت بر زنجیره تامین و پاسخ سریع به بحران، پاسخ مناسب به شوک‌های بازار و افت تقاضا و در نهایت هماهنگی و ارتباط با دیگر حوزه‌های اجرایی اشاره کرد.

برترین شرکت مشاوره مدیریتی جهان باید تیمی متشکل از اعضای خود از هر واحد و با هر تخصصی برای کمک منصوب کنند. اعضای تیم لازم است برای ایفای نقش‌های محول شده به آن‌ها، از کارهای روزانه خود فاصله بگیرند شوند و بیشتر وقت خود را برای تیم اختصاص دهند. در این مسیر چند راهکار برای اکثر شرکت‌ها معمول است:

  • سلامت، رفاه و توانایی کارکنان در انجام وظایف خود
  • تست استرس مالی و تدوین برنامه برای مواقع اضطراری
  • نظارت بر زنجیره تأمین ، واکنش سریع و انعطاف پذیری طولانی مدت
  • پاسخهای بازاریابی و فروش به شوک هایی مانند افت تقاضا
  • هماهنگی و ارتباط با حوزه های اجرایی مربوطه

بیشتر بخوانید: نرم افزار حقوق و دستمزد

  1. حفظ نقدینگی لازم برای عبور از طوفان

کسب‌ و کارها نیاز دارند سناریو‌هایی را پیش‌بینی و در راستای سیاست‌های شرکت تهیه و تدوین کنند. برای متغیرهای حیاتی که بر درآمد و هزینه‌ها تاثیرگذار هستند، آنها می‌توانند حساب‌های مالی نظیر چرخش نقدینگی را برای هر سناریو در نظر بگیرند و محرک‌هایی را که تا حد زیادی بر نقدینگی موثر هستند را مثل کاهش هزینه‌ها شناسایی و اجرایی کنند.

  1. تثبیت زنجیره تامین

شرکت‌ها باید مقیاس و بازه زمانی که ممکن است زنجیره تامین کالای آنها در معرض اخلال قرار بگیرد را تشخیص دهند. اغلب شرکت‌ها سریعا بر تثبیت فوری زنجیره کالا متمرکز می‌شوند. آنها همچنین باید رزرو خطوط انتقال کالا و آمادگی آنها و همچنین آماده ساختن زنجیره‌های تامین خود را در نظر بگیرند. به‌علاوه در زمانی که اخلال در زنجیره تامین ایجاد می‌‌شود، شرکت‌ها باید از این منابع در راستای تولیدات مهم‌تر خود استفاده کنند.

  1. حفظ ارتباط با مشتریان

برترین شرکت مشاوره مدیریتی جهان که عرضه را بهتر رصد می‌کنند اغلب موفق می‌شوند، چرا که آنها در بخش اصلی مشتریان خود سرمایه‌گذاری و رفتار آنها را پیش‌بینی می‌کنند. برای نمونه در چین درحالی‌که تقاضای مصرف‌کنندگان پایین است، اما از بین نرفته است و مردم به‌طور وسیعی به‌سوی خرید آنلاین برای تامین تمامی کالاها و خدمات حرکت کرده‌اند. این روند همچنین شامل اطمینان از کیفیت محصولاتی که به‌صورت آنلاین فروخته می‌شوند نیز می‌شود.

 حتما مطالعه کنید: نرم افزار انبارداری

  1. تمرین برنامه

بسیاری از تیم‌های حرفه‌ای زمان خود را صرف فهم درست نیازهای لازم برای برنامه‌ریزی عرضه در شرایط اضطراری نمی‌کنند؛ مگر زمانی که گرفتار آن شده باشند. این جایی است که میزگرد‌ها و کارگاه‌ها می‌توانند نقش گرانبهایی داشته باشند. شرکت‌ها می‌توانند از مدل‌سازی‌هایی برای نشان دادن پروتکل فعال‌سازی در فازهای مختلف پاسخ اضطراری بهره بگیرند. باید اطمینان حاصل شود که نقش هر تیم مشخص و مجزا از دیگران است.

  1. هدف‌گذاری

کسب‌وکارها به همان اندازه‌ای قوی هستند که جوامع آنها قدرتمند باشد. شرکت‌ها باید تلاش کنند درک کنند چگونه از تلاش‌های پاسخ اضطراری برای نمونه با فراهم ساختن پول، تجهیزات یا تخصص حمایت کنند. برای مثال، چند شرکت در چین با تغییر نوع فعالیت خود به تولید ماسک و لباس مخصوص روی آورده‌اند.

باید بدانید: پایانه فروشگاهی چیست؟

منبع : mckinsey.com

برای دانلود PDF مقاله لطفا ایمیل خود را وارد کنید
call-center2

ارتباط با پارمیس

در ساعات کاری با شماره 87758-021 تماس بگیرید تا کارشناسان ما حداکثر تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند.
ساعات پاسخگویی تلفنی:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 17:30
پنجشنبه ها از ساعت 8:30 تا 12:30

لطفا جهت اطلاع از امکانات تماس بگیرید